Translate

Explore Other Pages!

Attention Seeking Posts!

20 Julai 2026

Bedah Lirik - Semalam

Semalam
Penyanyi: Aina Abdul
Penulis Lirik: Aina Abdul 
Komposer: Aina Abdul
 
Lagu ini merupakan lagu yang sangat dekat dan lagu yang berjaya menyentuh hati saya. Dari penulisan lirik, penghayatan lagu, serta semua improvisasi irama yang dibawakan secara langsung. Jadi wajar untuk lagu ini dijadikan lagu pertama untuk "dibedah".
 

19 Julai 2026

i'm back?

Setelah sekian lama dalam slump, I plan to write back again. I will start with 10-weeks series of Bedah Lirik.

 

Which means dissect the lyrics. Wish me luck!

 

Aku perasan jugak ada ramai readers dari negara lain. I do not know how you guys found my blog. But you made it anyway.

 

I have added translation button, for you to read my journal in your language.

 

Do drop any comments if you feel like to. I will read it.  

08 Mei 2026

happiest birthday my dearest...

tipu la kalau aku cakap tak rindu.
 
its you whom i like genuinely. 
 
i wish this feeling was not there at first.
 
for you, i have many emotions that was not mine at first
 
the love, the hate, the jealous, the envy and more
 
 
it is all now just a fragment of my memories.
 
 
anyway, happiest birthday my dearest one..
 
love you 

25 April 2026

mintak? memang dapat

Jujur cakap terasa. Tapi kalau tak kena, memang tak berjaga.

Aku cakap sebab kami dah lalu apa rasa takde guidance, apa rasa terkapai, apa rasa tanpa arah tuju.

Nama yang di junjung tu, atas usaha mantan-mantan.

Nak naik memang susah. Nak jatuh senang je

the shallow is actually deep

It hits me hard damn hard bila aku habis kelas, my path tu have no familiar faces.

 Allah je tahu betapa kosongnya hati dan minda aku waktu tu. Yes ada seki's, ada nish, ada few people yang aku kenal tapi aku rasa sangat kosong.

 

Aku rindu semua benda. aku rindu kelas A, aku rindu FPBK08A, aku rindu Alpha.

 

Tapi semua tu dah jadi memori je. 



13 April 2026

a little bit of my thoughts

I have just realised that I am a bit entitled. 

Ceritanya haritu, aku pergi hantar barang ibu. Tempat tu tak pernah pergi. Masuk masuk terus aku rasa vibe lain. It's a B40 place. Or I think it's a B40 mentality place. Sebab jalan kat rumahnya masha-Allah. 

Then the place is a bit dirty/semak mata memandang.

And then is when I realised, aku ni hidup mewah. 

Kadang tuhan tu tahu aku dongak terlalu tinggi, dia tarik aku semula untuk tunduk pada realiti. 

22 Mac 2026

everything happens for a reason


God knows how words can touched me.

Aku sangat bersyukur berjumpa dengan Nafie, walau kadang masuk air sikit, itulah yang terbaik untuk aku. 

Though borak jarang-jarang, jumpa pun on and off, aku tau he will always be there.

Terima kasih Nafie. Love you brother.